Sukker og søde sager

Vi vægter et afslappet forhold til slik og søde sager. Vi minimerer indtaget af sukker og fedt i hverdagen jf. kostrådene, men ønsker også at have mulighed for at gøre en forskel på hverdag og fest. Så vi balancerer mellem

hvor ofte og hvor meget. Og næsten altid sker det i sammenhæng med en aktivitet/oplevelse.

Ud over det børnene får til hinandens fødselsdage (se under Fødselsdage), så er vil dit barn møde sukker ved følgende lejligheder:

• Fastelavnstønden indeholder rosiner (vuggestue) og 2 små Haribo poser (Børnehaven) til hvert barn

• Påsken fejres m. et meget lille påskeæg medbragt af påskeharen

• På meget varme dage kan saftevand få børn til at drikke mere

• Ved juletid kan de møde lidt hjemmebag og godter

• Risengrød får nogle gange følgeskab af et glas saftevand

• Pædagogiske aktiviteter ex. bålmad

Alt med måde - en lille smule vækker lige så stor glæde som en stor mængde. Sukker og søde sager er altså ikke en dagligdags ting – men noget der hører til særlige anledninger.